2011. október 13., csütörtök

Új előfok panelek

Bár már korábban voltak jó panelterveim különböző előerősítőkhöz, és ezek nagy részét ki is próbáltam, most az Altiummal szinte gyakorlásképpen újraterveztem. A fő különbség az eddigi altiumos tervekhez képest hogy az alsó réteg teli GND amit eddig nem tudtam hogyan kell megcsinálni. A felső is lehetne, de azt nem mindegyik panelen állítottam be. A GND vezeték a mostani beállítások szerint csak az alsó rétegen engedélyezett. Vannak persze bonyolultabb kapcsolások is ahol a GND nem tud csak az alsó rétegen megjelenni, ott a felső réteg is teli GND. Az Altiummal való viszonylag gyors munka feltétele főleg bonyolultabb kapcsolásoknál a a jól beállított auto router. Ez elsőre reménytelennek tűnik, talán nem véletlen hogy minden youtubes filmben kézzel kapcsolgatják a hálózatot. Még egy előfoknál ez csak elmegy, de bonyolultabb esetekben nagyon időrabló.

Nézzük a most aktuális előerősítőimet, amikből ha nem is mindet, de párat bele fogok építeni az új kombóba.

A legegyszerűbb, mai nekem nagyon tetszik is, a dual jFET-el megoldott előfok, gain és hangerő potival, panelbe épített jack aljzattal:



Ennek a kapcsolásnak az Altiumos panelterve:



Átalakult a korábban már kipróbált és nekem nagyon tetsző INA217-es mikrofon előfok panelje is. Egyrészt a régebbit nagyon nehéz volt összerakni, alakítottam az alkarészek footprintjein. Másrészt a panelbe beépítettem egy jack aljzatot. És végül beletettem még egy áramkört az aszimmetrikus mikrofonok szimmetrikussá alakításához mert úgy működik igazán jól.

Az új rajz:



És a penelje:



Készült még 3 verzió az IC-s OpAmp-os előfokhoz. Ezek mindegyike stereo Jack-es, gain és hangerő állító potméterekkel. Ezek igen nagyot erősítenek, de inkább hifi mint hangszerre jók. Hangszerre a dual jFET-es igen kiváló. A 3 változat:

- Dual OpAmp-al, TL072 és ezzel kompatibilis.
- 2 db sima OpAmp, pl LF356, vagy TL071. Ehhez a 2 áramkörhöz 1 tápszűrő áramkör tartozik.
- Igen magas hifi igényekre 2 külön áramkör, LT1115 például, mindkettőhöz 1-1 tápszűrő áramkörrel.

Ez utóbbi kapocslása:


Panelterve:


Ezeknél és az INA217-es áramkörnél is beépítek egy külön függőlegesen álló panelen (annak a foglalatát lehet látni a jack aljzat felett) 1 vagy 2 db kis kapocslót. Ezekkel az egészet lehet majd ki/be kapcsolni, illetve stereo/mono módba váltani (ez utóbbi a mono mikrofonerősítőnél nyilván nem lesz, ott asszimetrikus/szimmetrikus átkapcsolás lesz).

Képgaléria a többi előerősítő áramkörről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése