2012. augusztus 27., hétfő

PWM erősítő I. - A PWM modulátor áramkör 2

Sikerült egy kicsit jobban letisztázni a múltkori áramkört, ami egy analóg PWM modulátor terve, és a TAS áramkör elé tervezem tenni. A végén nem voltam igazán elégedett a jelalakkal, meg elbénáztam a tápfeszültségekkel is, lásd a cikk végét és ábráit. Nem sokat, de egy kicsit módosítottam a kapcsolási rajzon, és a komparátor utáni TTL kapcsolással is próbálkoztam.

Mind a CMOS, mind a TTL kimenetről jó minőségű PWM jelet tudtam leszedni. Közben kidobtam az előző kapcsolásban még meglévő dead-time logikát, mert az semmiképp sem kell, a soft-start késleltetőt esetleg az invertert pedig meg tudom csinálni másképp is.

 Ezen az ábrán a zöld a háromszögjel, a piros 10 kHz szinusz, a sárha pedig a PWM kimenet, ezúttal egy CMOS 4009-es inverterről nézve. Az, hogy a háromszögjel olyan amilyen, annak hamarosan jelentősége lesz.

 Tudom hogy egyelőre nem számít, de mégsem tudom másként eldönteni hogy a PWM jel jó-e csak úgy ha visszaalakítom. A kék a visszaalakított jel.

A CMOS 4009-et (amit az előző ábrákon 15V-ról szimuláltam) TTL 7414-re cseréltem, ilyenkor +5V ról üzemel, a komparátor is, a CMOS áramkörnél 15V-ról üzemelt, ez jól látszik a visszaalakítás DC eltolásából is.

 A TTL áramkör kimenetének visszaalakítása a kék szinuszjel.

Az áramkörön apró módosítások így alakultak, kizárólag a komparátor utáni részen. A táppal való bénázást megoldottam két DC feszültségforrással, illetve a komparátor kimenetére csak egy TTL/CMOS áramkör került a dead time logika és a soft-start helyett. A komparátor kimenetén a jel visszaalakítás után kicsit recésebb, ettől függetlenül lehet hogy elhagyom az invertert a kimenete után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése