2011. október 29., szombat

URS VST mint UREI EQ

Ismét írok egy keveset a parametrikus UREI EQ projektről. Korábban már említettem mennyire szeretem az URS effekteket. Ezt az UREI áramkört is amiatt akartam, mert kellene élőben is egy parametrikus EQ effekt. Sajnos nem lehet megvalósítani, mert egyszerűen nincsenek megfelelő értékű kondenzátorok, de igazi hiány potméterekben van. Így nem lehet belőni a kezdő és záró értékeket. Ennek ellenére mégha csak elméleti szinten is készítettem még két táblázatot ami 1-1 URS VST effektet szimulál. Mivel az EQ úgyis parametrikus, nem hiszem hogy az esetleges eltéréseknek túl nagy jelentősége lenne. Ahogy számolgattam, szerintem ezekhez mindenképpen logaritmikus potmétert kell alkalmazni. Így a középállás is kijöhet mi természetesen a kezdő és végső értéknek nem a közepe. A jósági tényezőt állító potméterről sajnos nem tudok nyilatkozni. Talán 4 csatornára az eredeti megoldás is jó lehet, 5 csatornánál vagy egy kicsit csökkenteni kellene, vagy úgy hagyni mint a 4-esnél.

Az egyik 4 csatornás, az URE546 alapból ilyesmi:
Az alsó értékek: 30 Hz, 75 Hz, 800 Hz, 2,5 kHz


A felső értékek 400 Hz, 1 kHz, 12,5 kHz, 20 kHz:


A másik EQ 5 csatornás. Ilyet lehet építeni a 6 csatornás alaplappal csak ki kell hagyni az utolsó tüskesort. Ez az EQ azért érdekes, mert az 5 csatornából 3 egyforma, így arra állítja őket az ember amire akarja, azért is gondolom hogy tulajdonképp nem túl kritikusak az értékek, úgyis lehet tekergetni olyanra hogy jó legyen. A képlet szerint mindenképpen logaritmikus potméterek kellenek hogy a középállások is nagyjából kijöjjenek.

Az alsó értékek: 31 Hz, 75 Hz 3x, 2 kHz.


A felső értékek: 400 Hz, 12,5 kHz 3x, 20 kHz.


És a táblázat:


Sajnos a táblázatban szereplő értékek nem léteznek, de a közeli érték vagy egy kis trükközéssel párhuzamos kapcsolással elérhető valami hasonló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése