2011. november 18., péntek

Tápegység fantomtáphoz és reléhez is

Már kellett egy ideje egy olyan tápegység, amiben van fantomtáp a mikrofon előerősítőhöz. Azon kívül olyat akartam, ami a kis teljesítményű áramkörökhöz tartalmazza a panelbe szerelhető trafót is. Választottam egy 16VA-es szimmetrikus 18V-os trafót, egy 1000-1400 Ft közül van. Kétféle kiosztással létezik ilyen, de sikerült a footprintet úgy megoldani, hogy mind a kettővel kompatibilis legyen a panel. Mivel a trafót és a 230V-os bemenetet is a panelre szereltem, vigyázni kell a penelen mert van egy kis rész a trafó alatt és mellett hol 230V található. Érdemes alá szerelni valamit ami megakadályozza hogy megfogva a panelt hozzáérjen valaki.

Egy tápegységen nincs túl sok néznivaló. A kimenő feszültségeket LM317/LM337 párossal állítom be. Sok forrás szerint jobb megoldás mint a fix feszültségű 78xx/79xx és nem drága. Egy zener kérdése a kimeneti feszültség, és nekem már ez korábban is bevált. Minden stab-IC-t a panel szélére szereltem, hogy rá lehessen csavarozni hűtőbordára vagy magára a ház belső falára.

A panelen 2 db trafó van. Egy nagyobb teljesítményű (16VA) a +-15V-hoz, erre kell a sok kis áramkört kapcsolni, keverőnél pl az előerősítőket, fejhallgató erősítőket. A másik egy kisebb trafó külön van, ez 1x48V, de esetleg megoldható 2x24V-os trafóval is. Ez jóval kisebb, és erről van leszedve a 48V fantomtáp kondenzátor mikrofonhoz, ás van ennek még egy ága, egy +24V-os relék vezérléséhez. Az igaz, hogy az eddig tervezett áramköreimben eddig nincs relé, de korábban gyakran ezzel oldottam meg a kapcsolási problémákat.

Az egyszerű kapcsolás:


A panelterv:


És még egy panelterv arra az esetre ha nincs szükség 24V-os relévezérlőre:


És végül még régebbről egy olyan verzió, ami nem tartalmazza a trafókat, (toroidhoz ez előnyösebb), és nincs rajta sem fantomtáp, sem 24V-os relévezérlő:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése